Tillbaka på jobbet

Idag har jag varit tillbaka på jobbet och det har gått rätt bra!

Jag hade svårt att somna igår och sov sedan väldigt dåligt så jag är lite trött! Har suttit och förbannat vården en del också och funderar seriöst på ifall man ska maila patientnämnden för att uppmärksamma dem - om det nu kan hjälpa!?

Min sjukdomsperiod blev ju förlängd med en vecka för att man inte tog "rätt" prover på jourvårdcentralen! Jag tycker att det är rätt kasst att man kör efter principen "såhär gör vi alltid" istället för att se det unika med patienten! Jag mådde väldigt kasst redan när jag sökte vård första gången men så tyckte inte läkaren att det såg något speciellt ut i halsen - han var "inte imponerad" för att använda hans egna ord! Dock visade det sig att en vecka senare såg det fortfarande inte så farligt ut i halsen när jag sökte vård andra gången - men halsflussen fanns där alltjämt!

Min njurbäckeninflammation ska vi inte ens tala om! Bara för att jag inte fick vård vid första sjukbesöket så resulterade det i ännu ett vårdcentralsbesök, ett besök på akuten och 2 månader senare en röntgen för att fastställa att njurarna inte tagit skada! Känns inte det lite onödigt mycket? Istället för att ge antibiotika och i så fall ta bort antibiotikan ifall provsvaret varit negativt!? Om jag kommer dit och säger att jag måste kissa hela tiden men det kommer inget, vara upp på toa ett 20-tal gånger per natt, förstår man inte att det är UVI då? Chansen att det INTE är det är väl mycket mindre!

Som patient idag måste man först diagnostisera sig själv och sedan gå till sjukvården och begära adekvata test för att bekräfta din egen diagnos! Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor