Lantus egna penna

När jag fick diabetes fick jag först bara engångssprutor!

Efter ett tag tyckte jag att det måste ju vara ett himla slöseri med pengar och inte tala om skada för djur och natur så jag skaffade ampuller och sprutor som man laddar om efter att ampullen tagit slut! Jag kör fortfarande med NovoRapid och Lantus men då hade inte Lantus egna sprutor för ampuller - men ampullerna fanns! Jättekonstigt!

Så hittills har jag haft Lilly's pennor men nu funderar jag faktiskt på om jag ska be om Lantus egna spruta nästa gång så att man har rätt grejor! Någon som haft Lilly och sedan gått över till Lantus egna? Utvärdera gärna! ;)

Comments

  1. Hej! Jag har haft Lilly-pennor både till Humalog och Lantus men bytte till Lantuspenna när jag fick chansen för ett år sedan. Det funkade jättebra fram till i höstas då den plötsligt gick sönder. Nu använder jag Lillypennorna igen (en beige och vinröd version av en tung sort som känns stabil).
    Mvh Linda, tvillinggravid i vecka 28 med diabetes typ 1

    ReplyDelete
  2. Hej hej! Ja jag har fått hjälpmedelskort till Lantus-pennor men jag har inte hämtat ut dem än! Jag fick till två stycken eftersom jag alltid har en extra uppsättning hemma (det var ju annorlunda när man hade engångspennor), egentligen mest för semestrar utomlands ifall man skulle tappa/bli av med/bli bestulen så finns det alltid en extra uppsättning på hotellet! Detsamma med bs-mätare!

    Jag har en grön Lilly-penna som egentligen är för barn eftersom den kan ge halva enheter men jag tyckte den var bra vid mens och förkylning när man kanske inte alltid behöver öka doserna så mycket - den är också helt i metall och tung!

    Vi får se om jag tar tag i mig och hämtar ut mina pennor snart - fick ju ny NovoPen Echo också eftersom Echo-funktionen slutat fungera på min!

    Hoppas det går bra i din tvillinggraviditet! Det är ju inte helt lätt! ;)

    MVH Johanna

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor