Dammat av BS-mätaren

Kanske skulle ta och mäta mitt blodsocker lite oftare!?

När mina kära föräldrar var här så såg de till att lämna en massa frukt här till oss och barnen! Jag vill ju skylla på min förkylning att insulindoserna är svåra att beräkna men det är ju inte infektionens fel att jag mäter mitt bs alldeles för sällan!

Barnen har somnat och jag ska snart nanna själv i hopp om att vakna och må så pass bra imorgon att jag kan pallra mig till jobbet. Sitter i soffan och känner att bs nog är rätt lågt – detta av mina ”bs-ryckningar/skakningar” i händer och fingrar! Tar ett bs som visar 1,8mmol/L! Suck…
 
 
Sätter i mig en banan och lite vindruvor men ska nog ta en clementin också för att förhindra eventuella låga bs under natten! Hur ska man lyckas prioritera diabetesen samtidigt som barnen alltid kommer först?

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor