Polarn o Pyret; höstkyla

Nu har kylan börjat komma i rasande fart!

Barnen har det rätt gott i vagnen med sina fårskinn och fleecefiltar men nu börjar det bli lite kallare om händer och huvud så vi fick bege oss ut för att leta vantar och mössor! De fick inte vara för varma nu eftersom det inte är vinter-kallt ännu!

Jag letade febrilt efter en lagom varm mössa som gick ner över öronen och som gick att knyta under hakan för annars åker den av illa kvickt! Till slut gick jag till Polarn o Pyret - jag handlar aldrig där annars eftersom David inte tycker om deras mönster - men där hittade jag en bra stickad mössa som inte var fodrad men som var dubbel över öronen och hade knytband! Jippie...

Hittade först bara en i rätt storlek men som tur var hittade kassörskan en till i lagret! Matchande vantar blev det också och där räckte det att köpa en förpackning för där var två par!

Vi fick vantar från Polarn o Pyret till töserna när de var nyfödda och då var där ett snöre mellan vantarna så att man inte tappar bort dem ifall de åker av - men nu har dem inte det i sina vantar längre! Istället fick jag köpa vanthållare - men jag är lite besviken för det är ju inte alls lika bra!


Får kanske ta fram symaskinen och se om jag kan lösa det själv! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor