Aj aj aj då...

Fick snabba mig hem från jobbet tidigare idag!

Väl hemma möts jag av en blek David som mår pyton som direkt blir skickad i säng! Han kommer strax upp igen eftersom det skulle komma ännu en firma och kolla på taket för offert - det hade kommit en tidigare under dagen också!

Jag sitter och matar barnen när hantverkarna kommer in och båda töserna börjar gallskrika så jag hade stora problem att avsluta måltiden! Gubbarna kollade vinden som fick ett helt klart godkänt betyg! Däruppe hittades några takpannor som de passade på att byta ut mot spruckna uppe på taket! Jättesnällt!

När dem åkt upptäckte vi att fönstervredet som vindsluckan satt med hade gett upp så jag och töserna stack till Classe för att hitta något lite mer hållbart medan David till slut fick sova ostört!

Fram mot kvällen kom David utlunkandes från sovrummet - fortfarande blek - och töserna blev helt till sig som de saknat sin pappa! Stackarn var helt svag men lyckades ändå underhålla båda medan jag fixade lite mat!

Det var tur han kom upp för töserna var supertrötta och snart hade vi varsin sovandes i famnen! Det var mysigt för det var sååå längesen de somnade så!

När barnen lagt sig för natten skulle vindsluckan få sin nya hasp! Det var jättesvårt att skruva fast den trots skruvdragare och när jag tog i som mest så körde jag bitset rakt in i tummen så det började spruta blod! Stackars David fick mästra kraft att skruva i resterande skruvar och sen var han helt slut!

Nu ligger jag här i extrarummet och kan inte sova för det värker i min köttade tumme! Pust...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor