Syjunta 13; Avslutade gamla projekt

Idag fick jag äntligen lite tid att avsluta ett par gamla projekt som jag hade liggande, passade även på att sy en body i stl 74 som töserna kan ha nu!
 
 
Den röda bodyn med korta ärmar är i stl 68 och är snudd på för liten! Det var längesen jag påbörjade det projektet så det var helt enkelt bara till att avsluta det! I samma veva hade jag påbörjat den röda klänningen som är i stl 80! Från början var det tänkt att jag skulle ha det gröna tyget som ett band runt midjan med rosetten på men jag kunde inte få till det så som jag ville ha det så jag fick nöja mig med att bara ha rosetten! Det var ett helt eget mönster som jag ritat på fri hand så jag är väldigt nöjd med resultatet!
 
Sen klippte jag ut två orange bodys - en i stl 74 och en i stl 80! Den större av dem vill jag ha mörkbrun snedslå på men den är nästan slut så det projektet får avslutas senare! Denna som är i stl 74 har jag använt marinblå snedslå på och det blev rätt snyggt!
 
Jag har lyckats sy fast storlekslappar på det jag sytt tidigare så att man iaf vet vilken storlek plaggen har! På bilden syns mössan som jag testade att sy! Jag har fortfarande inte testat att sy den i större storlek så jag får se när jag får tid över! Men är nöjd med dagens arbete!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor