Lite som människa idag!

Efter ett par dagars kamp som slutat i tårar innan David kommit hem har dagen varit en seger!
 
Inatt var det bara Stella som vaknade för matning och det är ju rätt för hon ligger fortfarande under normalkurvan! Jag matade henne och sen åkte hon tillbaka i säng! Sen fick vi sova länge idag vilket var superskönt!
 
Jag hade en alldeles lagom trevlig tandemmatning med töserna där ingen av den skrek eller klagade även om Klara lade en medium kräkspya på mig! Båda töserna rapades och var sedan vakna en liten stund innan tröttheten slog in och jag nattade dem på varsin filt i soffan!
 
Nu hann jag få i mig mat - vilket är framsteg från igår! Solen strålade och det var riktigt varmt i uterummet! Jag öppnade en skjutdörr en liten bit, hämtade ett gäng tidningar och gjorde mig en kopp te och satt sedan där i värmen!
 
Helena kom på besök och då hade Stella hunnit vakna igen för matning! Hon jollrade och log en hel massa innan hon blev trött igen - jag var dock tvungen att ge henne lite extra mat för att hon skulle få ro!
 
Lagom till att Stella somnade vaknade Klara för matning som Helena skötte - tack! :D Så det blev inte så mycket njuta i uterummet när Helena kom men vi hann sitta där en liten stund iaf! När klockan var typ kvart över tre började vi göra oss i ordning! Helena skulle tillbaka till stan för att träffa en kompis och jag skulle försöka mig på att jogga till Davids jobb!
 
Vagnen blev ändå ett tungt motstånd och sen blåste det dessutom motvind så det blev till att jag joggade en bit och sen gick en bit och så skiftade jag så! Men man blir väl starkare snart! Kändes skönt att komma igång lite iaf - bra för diabetesen också! Heja mig! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor