Från mardrömsstart mot bättre tider

Vilken mardrömsstart det blev igår!
 
Båda töserna har blivit förkylda vilket innebär att de vaknar titt som tätt och hostar/nyser/gallskriker och dessutom sover de väldigt oroligt och vaknar av varandras skrik - vilket dem aldrig gör annars! Den ena kan sova som en stock medan den andra vrålar för full hals!
 
I alla fall så innebar detta att under natten till igår så fick jag 2-3 timmars sömn innan helvetet bröt ut och barnen avlöste varandra med att vara ledsna och vakna! Först vaknade Stella och var hungrig och jag matade henne efter att jag först fått ge henne näsdroppar så att hon kunde andas ordentligt under matningen! Byte av blöja och sen tog det nog en timme att natta en ledsen tös!
 
Jag hann släcka lampan innan Klara vaknade och var hungrig! Gav henne näsdroppar, matade, bytte blöja och nattade en ledsen fia... och sen fortsatte det så hela natten och hela dagen fram till 16.30! Jag var totalt slut när David kom hem och orkade inte göra någonting alls!
 
Jag fick lägga mig och sova en stund vilket slutade i 3 timmars ostörd sömn och så fick jag vakna av mig själv - sååå skönt! David höll på med kvällsmaten när jag gick upp och sen höll vi barnen vakna lite inför natten! Vi matade en sista gång som slutade i att Klara kaskadspydde och fick äta lite extra! Då tänkte jag att hon säkert skulle vakna snart igen!
 
Men som tur är så sov hon faktiskt hela natten och det var bara Stella som ville äta däremellan! Idag har det varit en "walk in the park" jämfört med igår så jag känner mig ändå rätt utvilad! Jag kunde gå upp i tid imorse och äta frukost medan det fortfarande var morgon och inte snudd på lunch!
 
Pappa kom och lämnad mat som han och mamma gjort till oss och senare kom mamma också! Mina kära föräldrar vet att hjälp med mat är det nyblivna föräldrar behöver så vi är sååå väldigt tacksamma för det! Tack tack tack...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor