Ensam hemma!

Imorgon börjar David arbeta igen!
 
Känns lite skrämmande att jag nu ska vara ensam hemma med tvillingarna utan hjälp! Flera har ju erbjudit sig att hjälpa till någon dag och så och det känns ju skönt - samtidigt måste jag ju testa och faktiskt se att jag kan klara det själv! Men självklart skönt med avlastning ibland!
 
Vi ska i alla fall se över ekonomin så att David eventuellt kan vara hemma från början av april och sen när jag går tillbaka till jobbet så kan jag eventuellt gå ner i arbetstid - vi får se hur vi ska göra helt enkelt! Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka gå ut en runda varje dag för att jag inte ska känna mig isolerad! Just nu är dock Klara förkyld så jag väntar nog tills hon mår bättre!
 
Pappa hjälpte oss idag att koppla in vattnet till vår nya tvättmaskin (bussningen passade inte riktigt som vi hade tänkt) så nu kan vi tvätta igen och så har vi ju även skaffat torktumlare - så skönt! Vi fick ju världens elräkning för december och januaris kommer vara ännu värre så det kändes rätt att köpa energisnålare maskiner och sen behövde vi ju verkligen en torktumlare!
 
Mamma har sytt ännu ett babynest så nu har barnen varsitt eftersom det blivit för trångt nu när dem vuxit så mycket! Vår BVC-sköterska var borta denna veckan så det blir vägning igen först nästa vecka men kläderna börjar bli små nu! Stella kan fortfarande ha vissa kläder i storlek 44 men Klara måste ha storlek 50 samt att vi börjat använda byxor i storlek 56 till henne för att det inte ska spänna för mycket om magen!
 
Vi fick ett gäng kläder av brorsan och svägerskan så nu har vi en del kläder för töserna att växa in i! Vi ska vika in det och gå igenom vad vi har - för nu har det gått åt lite mer kläder än det gjorde precis i början! Lite kräk, dreggel och matspill, sen någon nerkissning! Just nu har dem ju olika storlekar så kläderna har ju inte tagit slut direkt men jag antar att det kommer att gå åt mer kläder sen men det tar vi då! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor