Bästa vaggvisan någonsin

Ingen himmel är så blå som min
När jag ser vår Malmö-lagmaskin
Krossa alla och envar, som i gamla stora dar
Ingen himmel är så blå som min.

Inga moln kan bilda sorggardin
För min himmel är alltid blå och fin
Och när Todde blickar ner
Är det glädje som han ser
Ingen himmel är så blå som min.

För när skyarna är mulet grå
Är min värld så underbar ändå
Och min sol den lyser klart
Värmer hjärtat underbart
På min himmel den blåaste av blå.

Ingen himmel är så blå som min
När jag ser den vackra symmetrin
I det vita och det blå
Som vatt där i hundra år
Ingen himmel är så blå som min.

Ingen himmel är så blå som min
När jag ser vår Malmö-lagmaskin
Krossa alla och envar, som i gamla stora dar
Ingen himmel är så blå som min.

Ingen himmel är så blå som min...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor