Hormonerna & tröttheten har tagit över

Jag hade faktiskt inte så mycket hormonella besvär under graviditeten - dem har kommit nu istället!
 
Kombinationen av trötthet och hormoner har gjort att jag när som helst bara kan börja böla - eller det sker på kvällstid eller på nattetid vid matning! I brist på annat är det väl bara som man är helt slut helt enkelt!
 
Alla som bara fått ett barn är ju trötta av bristen på sömn så inte så konstigt att vi som fick två barn på en gång är jättetrötta! Det är inte så farligt mitt på dagen men det tär på kroppen att gå upp var 3:e timme för att mata varje natt! Som tur är går dem ju upp bra i vikt så snart kanske vi inte behöver mata dem så ofta!
 
Dem blir mer och mer lika varandra nu! Stella väger ju lika mycket som Klara vägde när vi blev utskrivna och fick åka hem!
 
Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta pumpa nu! Töserna vill inte amma för det tar för lång tid att få i sig maten och när David börjar arbeta igen så vill jag inte bli sittandes hela natten med att först mata ena bebisen och sen den andra och sen pumpa - för då kommer jag ju inte få sova alls om nätterna! Jag måste ju ta iaf ena matningen själv på natten så att David får sova annars kommer han ju inte kunna arbeta!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor