En runda till förlossningen!

Igår var vi på prenatala avdelningen igen för en CTG!
 
Läkaren var faktiskt den som höll i min inskrivning - en förlossningsläkare! Allt såg fortfarande bra ut men han ville också att det skulle komma igång nu så det blev en hinnsvepning igen! Sist resulterade hinnsvepningen i att slemproppen gick i lördags men det kan ju vara både dagar eller veckor innan förlossningen kommer igång!
 
Strax innan 5 imorse vaknade jag med värkar som var ca 5 minuter emellan. När klockan var kvart över 6 väckte jag David för att han skulle hjälpa mig att klocka dem och då var dem 3 minuter från start till start så då kände vi att det kunde vara dags!
 
När de varat så i 45 minuter ringde vi förlossningen som sa att det var bra om vi gjorde oss i ordning och om de fortfarande var regelbundna så skulle vi komma in. Vi åt frukost och sen tog jag en dusch men de var fortfarande regelbundna så vi ringde taxi och åkte till förlossningen.
 
De satte direkt en CTG och värkarna var fortfarande regelbundna men hade gått tillbaka till 5 minuters mellanrum! Jag var 1cm öppen och hade 1cm kvar på tappen så vid 10 skickade dem ut oss på promenad i 1-2 timmar! Det blev 2 timmar men när vi kom tillbaka var det ännu längre mellan värkarna, kanske 10-15 minuter även om själva värkarna blivit längre!
 
Dem gjorde en CTG till men vid 14-tiden blev vi hemskickade eftersom värkarbetet inte kommit igång ordentligt! Vi ringde min kära pappa som kom och hämtade oss och hela vår BB-packning och körde hem oss!
 
Jag har försökt sova lite i soffan men det är inte så lätt med värkarna som fortfarande finns kvar! Ska ta ett varmt bad sen och värma min vetekudde så att jag kan ha den på magen när det är sängdags! Sen får vi väl vänta och se vad som händer ikväll/inatt/imorgon! Vi missade ju tider på SMVC så vi fick nya imorgon så då ska jag ju ändå till KK igen! Hehe... verkligen stammis! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor