"Heldag" på SpecMVC

Idag hade vi tre undersökningar på SpecMVC! Pust...
 
Först var det blodflödeskontroll som visade samma som innan - normalt på tvilling höger och i övre normala på tvilling vänster! Det tog som vanligt lite tid eftersom båda töserna låg och tränade andningen - vilket såklart är bra men det blir svårt för BMA som utför undersökningen!
 
Efter det var det dags för ännu ett tillväxtultraljud - vilket var det som vi var mest spända inför! Den stora tösen låg ju på +3% senast och låg på -1% idag och beräknas väga 2197g! Vår lilla tös hade ju droppat från -5% till -19% sist och låg på -23% idag och beräknades väga 1775g!
 
Vi tyckte att det var lite oroväckande men 1mm felmätning innebär 2% upp eller ner så personalen tyckte inte att det var så farligt! Läkaren sa att -23% är inte för lite för en tvilling och att båda ligger på minus nu jämfört med normalkurvan är normalt för tvillingar som i snitt väger 2,5 kilo som "färdigbakade"!
 
Eftersom båda barnen verkar må bra så var det ingen fara att den ena var lite mindre - det om något var normalt!
 
Efter TUL var det dags för CTG igen - ingen favorit alls för mig... och inte för tvillingarna heller som sparkade helt bakut! Hahaha... Men allt var bra även vid denna undersökning - dock hade jag ett par stora sammandragningar som jag inte ens kände av! Känner inte dem när jag ligger ner!
 
Läkaren sa att nu är jag så långt gången så skulle förlossningen komma igång - vilket den ju kan göra när som - så stoppar man inte den! Går ju in i v35 på torsdag och då är lungorna färdigutvecklade så då ger man inte ens kortison för det innan! Vi hoppas ju fortfarande att dem vill stanna till januari! ;)


Här är magen nu i alla fall! Man kan ana min midja fortfarande men den ser ju inte ut som förr! Hahaha... Notera även den snea mittlinjen som jag och David skrattar en massa åt! Barnen låg ju lite mer högercentrerat från början så det har kanske med det att göra!? Nu ligger dem trångt med huvudena mot varandra! På TUL låg lilltösen och klappade syrran på pannan! Mysigt ju! ;)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor