2 veckor & 3 dagar till målet!

Ja idag är det 2 veckor och 3 dagar kvar till det stora målet som vi har haft!
 
Det är ju så att enäggstvillingar i snitt föds i v37 och den 3 januari är det just vecka 37 - så vi vill ju hemskt gärna att töserna ska vilja stanna i magen tills dess!
 
Imorgon är det ju dags för ännu en flödeskontroll och CTG - sen har jag en tid till i denna veckan inför julledigheten! Vet inte hur det blir med tider i mellandagarna för jag ska ju egentligen ha tillväxtultraljud då så jag hoppas att de ska kunna hitta någon tid till mig fastän det är många röda dagar den veckan! Töserna sparkar och har sig i alla fall så det är väl ett tecken på att dem mår bra!
 
För min egen del så har mina insulinresistenta morgnar återkommit verkar det som - men jag känner mig sådär motiverad att stå och steka eller koka ägg på morgonen så jag äter vanlig frukost och får sedan ta en rejäl dos insulin!
 
Vad jag läst är det många som får öka sina doser jättemycket under graviditeten men hittills ligger jag "bara" på dubbla doserna! Nu tar jag 12E NovoRapid till måltiderna (utom frukosten just nu då) och innan graviditeten var det 6E! Jag tar 2*14E Lantus, en morgon och en kväll, och innan tog jag 1*14E Lantus till kvällen bara! Så det känns ju ändå rätt bra tycker jag!
 
De sista dagarna har jag varit lite orolig för havandeskapsförgiftning eftersom risken ökar efter v34 och dessutom är både tvillinggraviditeter och diabetesgravida i större riskzon! Jag sover ju så dåligt och har ofta ont i huvudet nu och sen i helgen kände jag mig kass och febrig - men hade ju ingen feber! Kan ju också bara vara sömnbrist så vi hoppas på det! Jag ska väl ändå lämna urinprov imorgon när jag har mina besök!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor