HbA1c inlämnat!

Imorse låg ändå blodsockret helt okej även om det var under 4 – bara precis under 4 ju! Känns bra att jag kom ihåg att göra mitt HbA1c som jag nu också har lagt på lådan och hoppas att resultatet kommer på fredag! Lite orolig över vad de senaste dagarnas svajande har orsakat för sattyg. Hoppas på ett bra resultat i alla fall! Har fått ont i halsen såhär på slutet av förkylningen men har besökt apoteket! ;)

Dagens stick i fingrarna:
06.40 BS: 3,7 – Frukost: Gröt med lingonsylt – 5 Novorapid
08.18 BS: 3,0 – Fika: 2 knäckebröd
08.46 BS: 5,5
09.27 BS: 4,4
10.41 BS: 5,6
11.38 BS: 5,4
12.02 BS: 6,5 – Lunch: Kycklinggryta med bulgur & broccoli – 5,5 Novorapid
13.30 BS: 6,1
13.55 BS: 4,9
14.26 BS: 4,1
21.52 BS: 10,9 – 3 Novorapid
23.02 BS: 4,3 – Fika: Blåbärssoppa
00.10 BS: 1,7 – Fika: Blåbärssoppa + en halv bar

Även om jag bara har sötningsmedel och en liten skvätt mjölk i mitt te så syns det ju att det höjer mitt bs en del faktiskt! Vi fikar klockan 09.30 på förmiddagen och klockan 14.30 på eftermiddagen och man kan ju se mönstret rätt tydligt! Det händer inte alltid att jag dricker te på eftermiddagen men igår gjorde jag till exempel det! Och det syns ju tydligt på dagens förmiddag! Kanske måste sluta med mjölk i teet!? I måndags fanns det ingen mjölk på jobbet så då drack jag ju utan och det går ju bra – men jag tycker att det är mycket godare med den lilla skvätten! Det blir mjukare smak liksom!

Jag upptäckte något skumt igår när jag kom hem från Lund – jag var ju och hälsade på Sofie för hon åker ju till Australien nu! Är LITE avundsjuk! När jag kom hem och skulle testa mitt blodsocker så fanns det ingen lancett i min ”trycka-hål-i-fingret”-grej! Vilket är jättekonstigt eftersom jag alltid sätter den använda i locket på nästa för att man inte ska kunna sticka sig av misstag! Jag mätte ju mitt bs vid 14.26 och sen gick vi och fikade och sen gick jag nästan direkt efter det så min fråga är då: Har någon snott den under tiden? Och varför i så fall?

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm