Fin morgon!

Promenerade som vanligt till jobbet imorse! Det var en helt underbar soluppgång som påminde om en man sett från Afrikas savanner - färgerna, skenet, styrkan... ja allt! Det var himla trevligt! Okej att det bildades vita moln när man andades men det blåste inte så mycket så det var inte överdrivet kallt!

Vi var en svängom i stugan igår och städade! Någon av oss hade nog lyckats komma åt kontrollen till varmluftspumpen - eller om den strejkar för att vi inte har städat den så det var skitkallt! Bara 4 grader! Bbrrrrr...

Så vi drog på oss raggsockar - men det hjälpte ju inte! Fötterna blev inte varma igen förrän vi gick hem och kanske hade 1/3 av vägen kvar! Hahaha...

Hade ett mail från Sofie idag! Weee... Stackarn har fått en tuff start i Australien men jag hoppas att det ska bli bättre för henne nu! De har redan fått jobb och ska börja om en vecka så det är ju jättebra!

Jag är avundsjuk! Hade inte alls tackat nej till att bo i Australien ett tag! Hade varit alldeles najs! ;)

BS idag blir svårt att mäta eftersom jag glömde min mätare hemma! Förvirrat läge...

Comments

  1. Hej!

    Hittade din blogg när jag sökte på långresor och Australien :)
    Jag har läääääänge letat efter nån som kan ge tips och råd inför min resa till Australien i höst där jag ska vara och arbeta och resa runt på ett working holiday visa :)

    Hittade dock ingen mejl till dig så får lämna en kommentar här.

    Hur gjorde du med allt din insulin?
    Med tullen och så, hade du med dig för ett helt år när du åkte?
    Jag känner mig väldigt orolig för hur de ska gå, framför allt då med tullen, är rädd att bli stoppad..
    får man har med sig så mycket medicin med sig in?

    Hoppas du har tid att svara!

    MVH
    Emma

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor