Kontrollera mera!

Dagen började med att jag glömde mäta mitt blodsocker eftersom jag gick upp lite för sent och kände mig en liten bit stressad! Jag hann inte gå till jobbet vilket jag brukar göra annars! Det är ju en 30-minuters promenad dit och sen 30 minuter hem på eftermiddag! Det påverkar ju blodsockret på morgonen såklart – vilket syns tydligt nedan! När jag åt min frukost så hade jag fortfarande tänkt att jag skulle hinna promenera till jobbet men nu blev det inte så – utan att avse det så blev detta ett test på hur mycket mer insulin jag måste ta om jag inte tar morgonpromenaden! Blodsockernivån innan frukost påverkar ju såklart den också! Jag måste verkligen försöka få in rutinen att mäta innan varje måltid för då blir det kanske lättare att komma ihåg att mäta efter varje måltid också! Hahaha…

Dagens blodsocker:
07.20 Frukost: Gröt med äpplemos – 4 Novorapid
08.50 BS: 8,2 – 2 Novorapid
09.33 BS: 6,2 – Fika: Macka med chiliost – 2 Novorapid
11.17 BS: 6,1 – 1,5 Novorapid
12.00 Lunch: Stekt sill med potatismos och rotgrönsaker – 6,5 Novorapid
13.24 BS: 4,2
14.25 BS:3,5 – Fika: Päron
16.07 BS: 4,9
17.30 Styrketräning 1 timme – Fika: Banan
19.00 Kvällsmat: Fylld kyckling med bulgur & broccoli
23.10 BS: 4,1

Pappa kom och hämtade mig så åt vi lunch ihop! Stekt sill, potatismos med gräslök och en underbar salladsbuffé med härliga rotgrönsaker och andra nyttigheter! Hade bra lagom nivå för mitt bs! Känns ändå som en rätt så lagom dag igen även om det låg lite högre i förmiddags! Men inge såna 9-10 värden!

Som sagt måste jag kontrollera mera – det syns tydligt idag… speciellt på kvällen! Dålligt (på ren skånska)!!! Hehe…

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm