En sådär start på dagen...

Ja jag tror att problemen med blodsockret från igår hänger kvar lite eftersom jag vaknade med högre än jag lade mig med – och det är definitivt ingen rekyl… tror jag! Hahaha… Det är en djungel detta! Men eftersom jag låg lite högre på morgonen så fortsatte jag ta 4 Novorapid till gröten – för mitt bs ska ju ner! Vi hade dock inget bröd kvar idag så det blir frukt till fikat!

07.00 BS: 6,6 – Frukost: Gröt med äpplemos – 4 Novorapid
08.45 BS: 8,2 – 2,5 Novorapid
09.30 Fika: Banan
10.46 BS: 3,9
11.35 BS: 2,6
12.40 Lunch: Ärtsoppa & två knäckebröd – 7 Novorapid
14.12 BS: 7,9 – 2,5 Novorapid
14.30 Fika: Päron
15.51 BS: 6,2
16.23 BS: 4,1
20.00 Kvällsmat: Färsbiffar med broccoli & blomkålskräm – 6 Novorapid
20.29 BS: 9,7 – 3 Novorapid
21.27 BS: 6,7
23.46 BS: 3,4 – Fika: Festis äpple (halva)

När jag började med att försöka sänka mitt blodsocker så började jag med att höja min Lantus från 11,5 till 13. Det kan ju vara så att jag helt enkelt behöver höja den ännu mer men det ska jag nog inte göra riktigt än! Jag får nog först ge det några dagar – det kan ju också vara så att jag måste träna varannan dag för att det goda från träningen ska hålla i sig. Vi får väl se!

Efter förmiddagsfikat så känns det ju som om det kanske var en rekyl i alla fall. Gröt med 4 Novorapid borde ju sänkt blodsockret med det gick istället upp och sen sänkte jag ju det med insulin så nu är det nog snart på väg att bli för lågt igen när det ligger på 3,9 vid kvart i 11 och lunch inte är förrän om 1 timme och en kvart! Testandet fortsätter!

Usch… idag har inte alls varit någon bra dag! Ärtsoppan som skulle bli min räddning till lunchen! Jaja det kan ju vara knäckebröden men nu valde jag ju den som heter Sport (Dogges favorit) och den ska ju vara bäst! Jaja kanske inte behövs knäckebröd till ärtsoppa!? Eller hade kanske räckt med 1 knäckebröd! Suck…

Ja det blev ju inte bra förrän jag precis skulle gå och lägga mig – och då var det på den låga sidan! Men jag hade inte lust att äta något så det blev en så kallad sockerdricka, en äpplefestis. Vi kallar dem för sockerdricka för det är endast vid lågt bs som jag dricker sådana för att få upp sockret. Jaja hoppas på en bättre dag imorgon.

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor