Chokladtestet del 1

Idag hämtade vi Lemoni och tog med henne till Disney on Ice på Malmö Arena. Det var mysigt att ha en dag med henne bara vi tre och föreställningen var bra men den varade i två timmar och det är svårt för barn att sitta still och hålla koncentrationen så länge – speciellt när många av historierna liknade varandra så mycket! Men vi hade roligt och det var mycket bus hela tiden – även i pausen!

Idag gjorde vi även första delen i mitt efterlängtade chokladtest – lite oplanerat! Jag har velat testa hur mycket mitt bs höjs av två mini-chokladbitar så att jag vet om det är okej att äta det när chokladsuget sätter igång. Två bitar kan vara alldeles lagom! Med mini-choklad menar jag i storleken som Hemmakvälls godis!

Låt oss se hur dagen varit och hur testet gick:
09.00 BS: 3,9 – Frukost: Två mackor med chiliost – 6 Novorapid
12.00 Lunch: Hamburgertallrik (inte bra alls) – 7 Novorapid
14.22 BS: 6,0 – Fika på Disney on Ice – 2 Novorapid
17.47 BS: 4,9
18.40 Kvällsmat: Grekisk tallrik (inga direkta kolhydrater) – 5,5 Novorapid
19.48 BS: 2,6 – Fika: 2st Geisha
20.14 BS: 2,8
20.42 BS: 4,7
21.35 BS: 4,7
23.59 BS: 4,6

Två mini-choklad höjer alltså mitt bs med 2,1 vilket är alldeles för mycket! En får vara max jag kan ta åt gången! Usch det kommer att bli jobbigt! Tror ni man kan gå in på Hemmakväll och köpa en mini-snickers? Hahaha… Nästa del i choklad-testet blir Atkins choklad med väldigt lågt kolhydratsinnehåll! Funkar dem bättre så kan min nya nyttiga livsstil vara räddad! ;) Hahaha…

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor