Doing Australia!

Då var Australien-resan bokad, betald och semestern är godkänd!

Vi kommer att landa i Melbourne där killarna ska ha lite träningsläger i fyra dagar! Sedan drar vi vidare till Sidney där första delen av VM kommer att hållas! Vi stannar i Sidney i typ 11 dagar innan det bär av mot Melbourne igen där VM avslutas! Sedan är det bara resan hem... typ!

Vi kommer att bo väldigt fint med gym och pool vid alla ställen och sista stället vi bor på kommer även att ha SPA! Ååhhh vad najs det ska bli! Bara längtar!

Det blir min examenspresent till mig själv... har ju inte haft någon riktig semester på hela studietiden så jag känner nog att jag är förtjänt den! Ska bli skönt att agera spelarfru! Ska packa en svart solhatt och ett par stora solbrillor... hahaha... nädå!

Snart dags att ta tag i sjukpackningen! Har redan tagit reda på lite grejor inför tullen i Australien! Jag måste såklart ha ett sjukintyg [som till alla andra utlandsresor]! Sen ska mitt insulin ligga i sina originalförpackningar med mitt namn och personnummer på!

Jag ska ha med en extra uppsättning sprutor och en extra blodsockermätare! Sen har jag ju en annan blodsockermätare som mäter ketoner så den ska ju såklart också med! Lansetter, teststickor och kanyler ska packas med - antagligen ska de också ligga i sina originalförpackningar!

David säger att all dricka och mat är gratis på sådana här långflygningar så då behöver jag ju inte ha med något extra på planet för den sakens skull! Ska fråga ifall jag kan förvara mina saker i kylen på planet så att de håller rätt temperatur!

Annars är det så att jag ska fixa ett Medicare-kort hos sjukvården när jag kommer fram ifall det skulle hända något! Det är ett avtal som Sverige har med Australien som gör att sjukbesöken blir avsevärt billigare än om man inte har ett sådant kort!

Uppdatering följer [säkerligen]!!!

// Jo - going down under!

Comments

  1. Gud vad härligt Johanna!!! Later superkul & aka till Aussieeeeee:) weee
    pool & gym later inte helt fel, bra att du unnar dej det efter din pluggperiod:)hihi spelarfru maste saklart ha hatt & solbrillor, om inte for att skydda mot solen;)

    ReplyDelete
  2. Hahaha... ja jag vet - har ju redan slipade solbrillor så det är bara hatten som saknas! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor