Doing Australia!

Ja en sån pärm har vi nu! :D

Så här ligger planerna: jag ska bli antagen till distansutbildning från Lunds universitet så att jag kan läsa min magister-examen över hela 2011, jag och David åker till Aussie-land typ andra veckan i februari och kommer hem i januari 2012!

I Australien pluggar vi båda medan David även spelar Aussie rules med ett Australiensiskt lag och jag får väl börja antingen med Aussie rules eller kanske volley boll... volley boll är ju kul speciellt där man kan spela på stranden! Hihi...

Sen bor vi där i ett år och njuter av landet... åker runt lite och är med på VM-spelen i Footy (Aussie rules). Sen kommer vi hem och är flera erfarenheter rikare och jag har min magister-examen i socialt arbete! Fantabelous!!! Hahaha...

Nä men det kommer att bli fantastiskt att få göra detta! Ska vi göra det så är det ju nu innan man måste bli vuxen och seriös! Hehe...

Men shit! Har alltid velat åka till Australien och nu kommer det nog att hända! Det är inte många hinder kvar nu! Jippie jippie!

Med diabetesen har jag tagit reda på att jag bör skaffa ett Medicare-kort för att kunna få billigare sjukvård samt insulin ifall det skulle behövas! Jag måste ha med en årsförbrukning ampuller, extra pennor, extra blodsockermätare, lansetter och teststickor samt kanyler och keto-stickor!

Känns som sjukväskan kommer att bli lika stor som packningen! Hahaha... Det mesta är redan fixat men jag ska kontakta min diabetesmottagning och se till att jag får komma på årsbesök i höst redan så jag kan få alla recept samt ett intyg som man måste visa upp på flygplatsen!

Enligt tidigare erfarenheter av att vara i varmare klimat så borde min insulinförbrukning minska i Australien! Minns en kväll i Thailand när jag inte ens tog insulin trots stort kvällsmål med efterrätt - det var bara så varmt att all energi gick åt!

Ser fram emot mindre doser insulin samt att min torra hud ska bli bättre! Whihooo... ;)

Aussie-land here we come!

// Jo

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor