Redo för resa... nästan...

Är helt sjukt nöjd! :D
Jag och träningshitler har pratat om att göra en långresa till sommaren, men nu har det hänt vissa saker som sätter käppar i hjulen - antagligen! Men om vi inte reser i år så kommer vi att resa till nästa sommar när jag har tagit examen... för att fira liksom! Weee... längtar!


När vi först började planera vår resa så var vi runt och tittade efter en riktig back-packer-ryggsäck! Jag hade svårt att veta vilken storlek som var bra - träningshitlers är ju 60L så jag tittade på en som var 45L... men var inte helt övertygad! Tur det...

Nu när Stadium har haft rea så har de reat ut en Everest ryggsäck om 60L som vi tittade på - så efter mycket om och men och ett väldigt letande efter en butik som den fanns kvar i så fann jag den... och nu har jag den hemma!


Mycket var ändå tack vare pappa som körde mig för att köpa den... den var ju på rea så de lägger ju inte gärna undan den! Men nu känner jag mig rustad för en långresa... nästan!


När jag reser med min diabetes så förbereder jag rätt mycket! Det är intyg som behövs på flygplatsen, det är extra insulin som jag ofta har i en termos för att de ska hålla temperaturen, jag har med mig en extra blodsockermätare ifall den andra skulle försvinna... mm!


Men om jag ska resa under en längre tid så tror jag att jag måste skaffa en FRIO! FRIO är ett slags termofodral som kan hjälpa insulinet att hålla temperaturen i upp till fem dagar (tror jag det var)! Så det är nog något jag måste införskaffa - och lära mig hur det fungerar - innan en långresa!


En annan sak som är ett MÅSTE på långresan är en sån glukosspruta (eller var det heter... full med söt vätska iaf)! Den är ju till för ifall bs skulle bli så pass lågt att jag inte kan svälja - då räddar sprutan livet på en!


Happy camping!


// Jo

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor