Hjärnstark: del 4, ork & motivation

Igår var det sååå svårt att komma iväg till träningen!

Jag var trött, barnen var gnälliga, jag hade pulsat i blötsnö med vagnen för att komma hem... allt var bara jobbigt! Av stressen hemma gick även mitt blodsocker snabbt upp och sen gick det snabbt ner vilket resulterar i huvudvärk.

Men jag kom iväg och jag gjorde mina 30 minuter crosstrainer + 5 minuter på löpbandet. Men det var tufft!

Det är tur att jag har Helena som min selfie-kompis så jag tar tag i mig själv så att jag kan skicka fotona till henne som bevis på min träning! Haha... men annars hade motivationen nog trytit redan och jag hade nog suttit hemma igår!

Kroppen ska bara vänja sig vid lite nyttigare mat, mindre portioner och inte alla de där (snabba) kolhydraterna som håller en igång i vanliga fall. Kroppen måste hitta energi i den nyttigare maten och det kommer den ju att göra - den är bara van vid ett överflöd av dålig energi!

Gick och la mig lite för sent igår och det känns i kroppen idag. I boken Hjärnstark specificeras att sömnen är lika viktig som träningen och att äta bra och regelbundet - men det visste vi väl alla redan! Haha... Kämpandet fortsätter!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor