Förnekelse

Sitter just nu och går igenom alla foton sedan Klara och Stella föddes - kan man ju göra nu när jag och Freja är hemma på penicillinkur! ;)
 
Tanken är att jag ska börja ta tag i deras fotoalbum. Först ville jag beställa fotoböcker som då redan är klara och inbundna men dels är det lite mysigt med riktiga album och handskriven text och sen vill jag dessutom kunna sätta in dagis-/skolfoton så att de får dem samtidigt.
 
I alla fall så blev det ju väldigt tydligt när jag kom in på 2016 att vi nog levde i förnekelse kring Freja för redan på fotona så kan jag nu se att hon är ju långt efter i utvecklingen och när jag dessutom precis gått igenom tvillingarnas bebis-/barnfoton så är det fruktansvärt stor skillnad redan i början.
 
Jag vet att vi diskuterade det flera gånger men det är lätt att skjuta de tankarna ifrån sig för ingen vill ju ha ett sjukt barn.
 
Blir lite ledsen av de första månadernas bilder, inte för att det var sorgligt utan för att det var en tid när allt var okej, inget var misstänkt fel och vi kunde bara... fortsätta som vanligt. Allt är ju relativt och det finns de som har det mycket svårare än vad vi har men... ett sjukt barn är ändå ett sjukt barn och det innebär väldigt hög belastning både fysiskt och psykiskt.
 
Hon är i alla fall bättre i halsen nu även om penicillinkuren inte är klar förrän fredag men hon är i alla fall tillbaka till sitt vanliga glada lilla jag... och det är jag med för den delen! ;) Hahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor