Fuck depression

Det är svårt för mig att säga vad som är relaterat till depressionen mest eftersom jag valt att inte ens läsa om vad diagnosen kan innebära!

Som jag skrev i föregående inlägg så är jag inte den jag tidigare varit! Jag har kommit på att jag blivit väldigt självmedveten om allt jag säger och gör - jättejobbigt! Har väl mycket med självförtroendet att göra! Tänk att inte bara kunna vara! 🤔

Hade ju en period som man nästan kan beskriva med social fobi - jag ville absolut inte gå ut, jag ville inte träffa personer jag känner och ville inte träffa personer jag inte känner! Det var också jättejobbigt!

Tänk att depression kan göra så med en... och man har själv ingen kontroll!

På Twitter och Instagram har Talinda Bennington (Linkin Parks Chester Bennington änka) startat hashtagen #FuckDepression i förhoppning att fler ska få stöd och våga söka hjälp! Hon vill bryta stigmat kring psykiska sjukdomar! Chester dolde aldrig sin konstanta kamp mot depression och alla Linkin Parks låtar genomsyras av detta tillsammans med kampen mot missbruk!

#RIPChester #MakeChesterProud

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor