Möten på Hab tar på krafterna

Idag hade vi tid hos psykologen på Hab!

Vi hade vid föregående träff bestämt teman för mötena och idag var det "när jag tänker på mitt barns framtid så..."! Det är så tungt! Även när man träffar sjukgymnasten och logopeden så blir det tungt - tror bara jag kommit därifrån en gång utan att vara nedstämd!

Sociala media i all ära men när man ser en massa inlägg från personer som väntar sitt tredje barn och man minns sin egna förväntan och hur skön ovetskapen var de där första 6 månaderna av Frejas liv innan vi började fundera över om något var fel - ibland vill man bara tillbaka dit!

Idag har Freja nog mycket hjälp av sin härliga personlighet, hon verkligen söker ögonkontakt och är för det mesta världens gladaste barn och det är svårt att motstå henne även om man inte känner henne! Hon har fått mer temperament och är inte särskilt nöjd med att jag inte kan lyfta henne just nu - 1,5 vecka till får jag bara lyfta 2-3 kilo!

Freja blir snart 2 år och vi vet fortfarande inte vad det kan vara för diagnos - det diskuterade vi också idag att det är ju inte säkert att det går att hitta någon! Detta kan vara helt unikt för Freja och hur ska vi tackla det då!? Tungt tungt tungt...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor