Att träna som kvinna

Jag hoppas detta tillhör ovanligheterna:


Jag har aldrig varit med om detta! Visst kommer det killar och frågar om man är färdig med maskinen/övningen men det gör jag med - det är ju inte på ett otrevligt sätt heller! Och om jag satt mig på en maskin som en kille pendlar mellan samtidigt som en annan maskin så brukar de bara finna sig i det!

Istället för att fokusera på vad andra tycker och tänker om mitt tränande så tävlar jag i mitt huvud mot alla andra! Maxat tog jag 150kilo i benpress och smilade stort när andra som såg ut att vara starkare än mig tog mindre - oftast var det män för kvinnor är underrepresenterade på gymmen och framförallt på de tyngre maskinerna!

Jag saknar verkligen träningen och hoppas kunna komma igång snart! Och med "snart" menar jag efter vi flyttat och kommit iordning! Vi kommer bo rätt nära ett skogsområde och där borde ju finnas slingor att promenera eller springa i! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor