Totalt orkeslös

Nu har jag varit helt orkeslös i ett par dagar! Det är riktigt jobbigt!
 
Det började när vi fixade utsidan av trädgården - jag hade varit i stan och lunchat med en kompis och när jag kom hem kände jag hur luften gick ur mig! Hade ingen ork att göra någonting egentligen men ställde mig direkt och lagade mat så att jag kunde få sitta ner lite sen!
 
Igår orkade jag inte göra något på hela dagen - låg bara i soffan! Jag hade lovat att hämta barnen på dagis eftersom vi direkt skulle ner till Ica Maxi och storhandla! Det var knappt jag orkade ens göra det lilla men som tur var så skötte de sig på vägen hem och höll mig duktigt i händerna och sen satt vi på trappan under taket (det duggade ett litet sommarregn) och väntade på David!
 
Men framförallt var det nog alla sammandragningar som gjorde mig orkeslös igår! Det gör ju inte ont men det är obehagligt när magen blir hård som en sten och det blir svårare att röra sig!
 
Barnen var rätt tjuriga igår när vi var på Ica och bråkade en del - tydligen jättetrötta! Men när vi väl kommit hem och ätit kvällsmat och barnen gått och lagt sig så kom de nog ut ett 10-tal gånger trots att de somnade emellan! Så de sov väldigt oroligt med andra ord och som vanligt slutade det med att en sov mellan oss!
 
Vi har inte klätt barnen i klänningar särskilt mycket och har liksom inte kört hela "rosa prinsessa"-grejen med dem men nu till sommaren har vi investerat i många sommarklänningar från HM där de kostar en 50-lapp styck! Lätt att dra på och tjejerna älskar det! Antagligen att tjejerna på dagis har mycket klänningar för de säger "åh klänningen fin" och det har de ju inte fått från oss! Idag ska de ha midsommarfest på dagis så idag fick de välja varsin klänning - ni skulle sett Klaras ansiktsuttryck när vi kom in till henne imorse och sa "ska du välja en klänning"! Lyckligare barn får man leta efter! Hahaha... tänk att det lilla kan göra så mycket!
 
Stella hade mer beslutsångest och bytte klänning två gånger och den tredje klänningen blev då en likadan som Klaras fast i annan färg! Jag kände på mig att Klara skulle välja den gula klänningen - hon är mycket för gult och oranget! När hon får eget rum vet jag den perfekta tapeten till henne - Majvillans Körsbärsdalen i gult! Hon kommer älska den!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor