Ännu en dålig dag

Både igår och idag har det varit dåliga dagar för mig - så idag stannade jag hemma från jobbet!
 
Börjar bli rejält trött på att fortfarande få kräkattacker - går ju snart in i v 27 så det känns som om jag kan detta nu! :/
 
Jag som verkligen trodde att jag mådde så dåligt förra graviditeten för att det var tvillingar men tydligen så var ju min Hyperemesis gravidarium-diagnos korrekt eftersom jag lider av det även denna gång! Jag ville verkligen få njuta av graviditeten men det verkar inte alls bli så!
 
Så nu får man ställa om i skallen och bara försöka hålla ordning på blodsockret, som fortfarande beter sig illa, och på att förbereda för barn nummer 3! Det är definitivt sista barnet i alla fall - jag orkar inte må såhär dåligt igen och dessutom har jag känt mig som en dålig mamma till tjejerna när jag inte orkat med särskilt mycket!
 
Idag har jag iaf beställt vagnen hos Babyproffsen i Lund. Vagn och liggdel var rätt så omgående leverans men det var värre med ståbrädan som inte skulle komma in förrän i slutet av juni (men hon menade på att den kunde bli ytterligare försenad) - men det borde gå bra ändå för vi ska ju vara hemma tillsammans hela sommaren så ifall tvillingarna behöver åka vagn så kan vi köra varsin eller också ha lillen i bärsele!
 
Faktiskt är det väldigt sällan barnen åker vagn numera - det är mest när någon annan passar tjejerna som de vill ha vagnen! Vi låter barnen gå för det mesta - vi går fram och tillbaka till mataffären och fram och tillbaka från dagis och vi har i princip aldrig vagnen med oss när vi åker iväg! Vi tog inte hand om vagnen ordentligt så när den började krångla så var det för sent!
 
Vi har sprayat alla leder och hjul med silikonspray men ändå krånglar den när man har fällt ihop den och ska fälla upp den igen - kuggen i ena sidan låser sig inte direkt så man måste hålla på och fälla ihop och fälla upp vagnen några gånger innan splinten låser sig! Så den nya vagnen ska vi ta hand om ordentligt - innan vintern ska det sprayas i lederna så att de är förberedda för kylan osv. Vi fortsätter spraya tvillingvagnen med jämna mellanrum med förhoppningen att den ska rätta till sig! ;)
 
Lite senare ska jag beställa tillbehör till vagnen så att det finns regnskydd, bygel mm också färdigt innan bebis ankomst. När vi skaffade tvillingvagnen så hade vi ju inte ens tänkt på att skaffa sånt till den så helt plötsligt stod man där i regnet utan regnskydd - "ja just det"!
 
Sen har jag funderat lite på att vi ska köpa något extra till tjejerna när lillasyster kommer så att inte allt fokus ligger på bebisen! Stella verkar ha rätt mycket mardrömmar och så såg jag att Diinglisarna nu kommit med ett gosedjur med nattlampa som man tänder genom att trycka på magen och som släcker sig efter 10 minuter! Tror det hade varit en bra idé till henne - men då får man ju samtidigt köpa en till Klara också för annars blir den liv i luckan vill jag lova! ;)
 
Sen är ju planen att de ska få varsin Stokke Tripp Trapp-stol! De blev ju helt lyriska när vi fick hem stolan som jag vann till bebisen - de kunde ju klättra upp själva och det tyckte de var fantastiskt så det får bli varsin sån! Jag blev ju missnöjd med färgen jag valde till bebisen så det kommer nog bli en limegrön och en turkos till tjejerna och sen kommer vi nog att lämna in den andra stolen för sprutlackering någonstans där man kan göra det med köksluckor så att lillen också får en mer "barnslig" stol! Eftersom vi vann stolen så kan jag tänka mig att betala upp till 500:- för att få den lackerad i annan färg! Jaja... ett senare problem!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor