Perfekt bs idag

Idag har jag haft perfekt bs nästan hela dagen!

Det var så länge sen det hände sist så jag är sjukt nöjd! Jag sov hos barnen inatt så jag missade mitt larm vid 05.20 då jag skulle tagit extra insulin! Istället vaknade jag av mig själv vid halv 7 och hade då 8,9 mmol/L i bs och tog då 3,5 enh NovoRapid och somnade om i min egen säng!

Vaknade igen vid 9-tiden och hade 5,6 mmol/L i bs! David gick och handlade frukost och innan vi skulle äta hade jag 6,2 mmol/L och när jag mätte innan vi skulle träna låg det på 5,6 mmol/L igen! Innan lunch på 4,6 mmol/L och efter lunch 8,1 mmol/ L - vilket är lite högt tycker jag som helst vill ha alla värden under 8 men över 4 mmol/L!

Låg på 3,6 mmol/L ca 1,5 timma senare dock - var nog potatismosen jag hade till lunchen! Potatismos är ju något av det sämsta att äta - snabba kolhydrater alltså ett bs som går snabbt upp och snabbt ner! Innan kvällsmaten låg bs på 7,1 mmol/L! Väldigt perfekt bs hela dagen! Lycka - förutom att jag måste gå upp för att ta extra insulin på "natten"! :P

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor