En smäll i huvudet & dåligt med sömn

Helgen har varit rätt dålig faktiskt!

Vi tyckte ju i fredags att barnen var bättre så vi bestämde oss för att gå på Dodgeball:en! När startsignalen gick rusade jag mot bollen, killen i andra laget snubblar över bollen med sin axel in i mitt huvud - AJ! Hans funktionströja lämnade brännmärke på min kind samtidigt som axeln även träffade mina glasögon och min näsa - AJ!

Det gör ju så ont att få en smäll på näsan men allt som allt så klarade jag mig rätt så bra - det var värre för mina kära glasögon som blev rätt vinga! Jag var hos optikern som rättade till dem så gott det gick men det känns som om kuddarna på näsan är lite fel så jag får nog gå ner där igen på lunchen!

När vi skulle hämta barnen så hade Stella 39 graders feber och ingen av barnen hade ätit som de skulle så vi fick fixa lite mer mat på vägen och ge Stella lite Alvedon! Barnen åt inte så mycket hemma heller tyvärr men de fick lägga sig ändå för de var ju sååå trötta!

I lördags vaknade vi till att Klara hade bajsat ner hela sin säng stackaren! Så det blev lite kallabalik på morgonen men hon var inte dålig sen under dagen som tur var! Vi fick inte så mycket uträttat under lördagen men vi försökte fixa lite saker hemma inför vintern!

Under söndagen blev Stella dålig i magen, det sa bara 'plask'! Stackars lilla tös, hon måste haft jätteont i magen! Tyvärr så åt dessutom båda barnen väldigt dåligt... hela helgen faktiskt så man blir ju lite orolig! Vikten kan ju gå så snabbt neråt när man är så liten!

Det har inte hänt något inatt så vi hoppas att det vänder nu! David är fortfarande hemma och jag har beredskap ifall jag måste åka hem igen! Det har varit en jobbig helg, en jobbig vecka och vi är båda väldigt trötta nu! Vi är nog rätt bortskämda med barnen för de sover oftast bra och äter oftast det mesta! Imorse vaknade de dock vid 6-tiden - Stella tog det lugnt och Klara ville bara busa! Inte lätt med två små viljor som vill så olika!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor