Shoppaholicen har varit i farten

Hmm... och så var det det där med shoppaholicen i mig!

Först så bejakade jag inte min inre shoppaholic så som jag tidigare gjort. För barnens räkning har jag handlat lite kläder varje månad till nästkommande storlek för att slippa chockkostnaden när man handlar "allt på en gång"! Jag missade dock detta till nästa storlek som de ska börja med när som helst! Detta satte igång en ond spiral av räkningar! Inget som inte gick att klara av men det blev ändå stora utgifter som lagts de senaste 3 månaderna varav den största denna månad!

Sen unnade jag mig själv en ny höstjacka och ett par vinterkängor samt nya påslakan hemma som jag hittade på Let's deal! Och sen var jag ju på VIP-morgon på H&M i fredags och köpte en kappa - jag har faktiskt aldrig ägt en riktig kappa så det var ju på tiden! 

Men nu har det ju hopat sig lite och det var ju inte rätt månad att handla en massa på! Vi får ju lite över den här månaden ändå men det blir lite knapert eftersom vi båda varit sjuka och haft VAB månaden som gått! Jag tror faktiskt ingen av oss fått ut full lön en enda månad sedan barnen började dagis! Galet!

Jaja... nu får jag hejda min shoppaholic och vänta tills det är julklappsdags och sen fyller ju barnen 2 år nästan direkt efter det! Mycket på en gång! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor