Dags för årsprover

Denna vecka är det dags att gå till provtagningen för årsproverna!

Spännande att se vad som har hänt! Jag tyckte att mycket förändrades efter graviditeten med diabetesen - inte bara på grund av att kroppen ändrades! Fast det kändes faktiskt bättre när läkaren förklarade att "väger man mer så krävs det också mer insulin", för då finns det i alla fall hopp om att kunna sänka mina doser igen nu när vi börjat träna ordentligt!

Det som stör mig är dock att det är sååå svårt för mig att gå ner i vikt och jag skyller det direkt på diabetesen! I slutet av augusti slutade vi med allt snask och cola zero och så började vi att träna! Man tycker ju att bara det borde ge resultat men jag står alltjämt och stampar på samma punkt! Det stör mig något fruktansvärt!

Av erfarenhet vet jag att det varit såhär innan! Det tar kanske 2-3 månader innan jag börjar se resultat så jag får väl hålla ut... men det tär på motivationen! Man vill ju se resultat direkt!

Ska se ifall jag kan hitta min gamla WindsorPilates-DVD så kan man kanske köra 20-minuterspasset varje kväll när barnen somnat! Vet inte om den hjälper förbränningen men när jag körde den så kände jag i alla fall att jag rätade mer på ryggen - det var skönt för kroppen!

Längtar tills efter nyår när jag ska få mitt höj- och sänkbara skrivbord här på jobbet! Som jag ska stå upp hela dagarna... i alla fall så mycket det går! Det gör man ju ifall man jobbar i butik och jag gjorde ju det när jag jobbade på Donken! Där fanns ju ingenstans att sitta förutom när man hade lunchrast!

Vi körde i alla fall vårt Dodgeball-pass i fredags! Shit vad kul det är! Vi snackade om det och det känns inte som att man ska träna och ändå blir det en skithård träning! Vi har alltid tränat tillsammans och det funkar så himla bra för oss! Det blir liksom vår kvalitetstid tillsammans när vi tränar tillsammans och peppar varandra! Det är najs!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor