Sviterna efter regnet

Nu har det gått 1,5 vecka sedan ösregnet som översvämmade stora delar av Malmö!

Kollegorna som bor i flerfamiljshus klagar fortfarande över att det inte samordnats "städdag" av källarutrymmena för det hjälper ju inte att bara en städar för då är det ju fortfarande skitigt och luktar unket hos andra!

Man ser att det står containrar vid de flesta flerfamiljshusen där de boende kan slänga sina vattenskadade prylar! Dock verkar det vara underdimensionerat på de flesta ställena då det är sjukt överfulla containrar och det som inte fick plats i ligger istället runtom! Tråkigt! Det är nog dessutom fortfarande många som väntar på besked om ersättning från sina försäkringsbolag! Tänk bara på de 400 bilarna som förstördes nere i Kronprinsens parkeringsgarage på källarplan!

Alla bilvägar verkar vara öppna! Igår när jag tog bussen till jobbet i regnet så var det en pöl med vatten i viadukten där två bussar "drunknade" - för det är den rutten som "min" buss har! Även fast det fortfarande regnade på hemvägen så var det ingen pöl kvar som tur var!

Annars tror jag att det jag mest märkt av är den översvämmade viadukten som leder till Emporia när vi går eller kommer med cykel! Vattenytan ligger ca 1,5 meter under bron och det ser nästan ut som en liten sjö! Från början har jag sett 5 gräsänder där men igår när jag åkte hem så hade det kommit 5 till som höll till vid motstående sida!

Ifall vi fortsätter förbi den cykelvägen och tar nästa viadukt för gående och cykel så kan vi ju komma till Emporia det hållet istället så jag antar att vår vanliga viadukt inte ligger så högt i prioriteringen! På vissa ställen kan man se att marken är mättad och att det nya vattnet som kom från det lilla regnet som varit igår och inatt blir liggande - men nu skiner solen här och det borde ju hjälpa! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor