Bad, Falkenberg & vattkoppor

Vi bestämde oss för att stanna hemma på semestern och besöka lite barnvänliga stränder istället för att åka på utlandssemester - trots att vi skaffade pass till barnen (där de är sjukt lika på fotona)!

Vi har tex besökt Kämpinge badplats och Olseröd badplats och det verkar funka rätt så bra med barnen! Klara är väl en lite större badkruka än Stella men båda badar lite grann i alla fall!

I helgen hyrde vi stuga i Ugglarp utanför Falkenberg under två nätter! Vi besökte Ugglarp strand vid campingen på fredagen, vi var i Falkenberg hela lördagen och på söndagen åkte vi och besökte min syrra och hennes familj i Småland innan vi åkte vidare hem!

Vi hade det underbart på dagarna och speciellt i Falkenberg! Vilken trevlig stad och sjukt trevliga invånare - hade det inte legat så långt från Malmö så hade vi lätt flyttat dit! Verkligen jättetrevliga människor! Vi gick i stan och sen gick vi någon skogsslinga (mitt i stan kändes det som) och sen avslutade vi dagen med att se MFF vinna mot FFF med 5-2 och sen käkade vi middag i stan innan vi åkte tillbaka till vår stuga som vi hyrde!

Det största problemet vi hade var nog stugan vi bodde i! 15 kvm med kök, vardagsrum och sovrum i ett stort rum! Vi hade glömt barnens underlakan så vi fick sätta ihop deras sängar och öppna luckorna och sedan dra vårt stora underlakan emellan - men då sprang ju barnen där fram och tillbaka i typ 5 timmar innan de somnade första natten! Andra natten höll de på likadant och till slut klippte vi sönder lakanet och delade på sängarna och då tog det inte många minuter innan det blev tyst - men då hade ju vi också redan lagt oss! Usch... aldrig mer!

Det var så skönt att komma hem och direkt satt de gamla rutinerna utan problem! Tur det för vi var alla helt förstörda efter två nätter med alldeles för lite sömn - stackars små barn!

På måndagen vaknade vi hemma och Klara hade fullt med utslag på ryggen - vattkoppor! Det är bara Klara som fått och bara milt - få koppor mest på ryggen, någon i nacken, några på kinden ovh några på låret och sen ingen feber! Stella får väl inom 10-30 dagar men det finns väl risk att Klara får igen eftersom detta var så milt!? Vi smörjer med PoxClin för att det inte ska klia så mycket och för att minska risken för ärr! Mitt i sommaren... suck... ;)

Comments

Popular posts from this blog