Ett körkort rikare...

... blev jag idag! Låt mig berätta genom att skruva tillbaka bandet lite!
 
I söndags körde jag "lilla uppkörningen" med min körskolelärare! "Lilla uppkörningen" innebär helt enkelt att man simulerar en uppkörning så att man får känna på hur det är att ta egna beslut och "köra själv" utan att körskoleläraren hela tiden säger "tänk på det här" eller "gör så här istället"! Efter det hade jag en rätt bra känsla ändå!
 
Stella fick feber under eftermiddagen och fick ju då inte gå till dagis på måndagen när jag skulle haft min uppkörning! David var tvungen att vara på jobbet iaf på förmiddagen för att se att vissa leveranser gick i lås så vi bestämde att jag skulle VAB:a förmiddag och ta komp eftermiddag så att jag kunde köra upp medan han då tog VAB eftermiddag! Krångligt men det blev den bästa lösningen! Jag ringde chefen tidigt på morgonen för att höra så att det gick bra - och det var lugnt!
 
En timme senare ringer förarprovet för att berätta att två av inspektörerna var sjuka och att min uppkörning blivit inställd! Typiskt när man laddat och kände sig redo! Vi hade fått sova hela natten också utan att barnen vaknat en enda gång! Suck... Sen satt vi ju på akuten hela kvällen fram till natten! Vi fick sova i varsitt rum med varsin bebis och på morgonen vaknade jag med feber och förkylning!
 
39,5 graders feber på onsdagen... undrade om jag ens skulle hinna bli frisk till fredagen, som hade blivit nya datumet för min uppkörning, där jag låg och huttrade under täcket i soffan! Brrr...
 
Torsdag vaknar jag utan feber men fortfarande förkylning och huvudvärk! Vi gör en lite familjeutflykt och sen var jag helt slut! Mamma och pappa kom så att jag skulle få en övningskörning i kroppen innan - den kändes väldigt ofokuserad!
 
Idag är det fredag och jag hade klämdag och barnen var såklart hemma med mig! Inatt har de inte alls samarbetat och jag vaknade trött med påsar under ögonen och sen bara fortsatte dem! Jag tror att de saknat dagis faktiskt! Bara busiga, bara hyss och väldigt olydiga och trotsiga! Det är som om de känner på sig att det ska hända något idag och så agerar de! David körde 45 minuter senare än planerat från jobbet och stressen ökade! Som tur är sov barnen middag vid 12 och äntligen fick jag lite andrum och kunde börja fokusera på min kommande uppgift!
 
David körde mig till körskolan och sen hade jag en enkellektion innan vi landade vid förarprovet! Usch så nervöst - tur jag hade en bra lärare för han lugnade mig rätt mycket och påminde mig om vad jag skulle fokusera på! Sen var det bara att tuta och köra... hahaha... inte riktigt kanske!
 
Fick göra utvändig kontroll av vätskorna och sedan körde vi iväg! Vet att jag missade en 30-skylt och saktade ner lite för sent och då trodde jag nästan att det var kört! Men stod vid en vänstersväng i en stor ljuskorsning och ser en totalidiot komma farandes bakom en bil som låg i fil för att svänga höger och far ut i mittfältet, kör alldeles för fort och mot rött dessutom! Inspektören sa att han precis skulle fråga vad jag väntade på för han kunde inte se bilen komma farandes - han var rätt upprörd efter det! Strax innan vi var tillbaka igen så kom vi vid ett övergångsställe där en bil parkerat precis innan - som tur var (då också) så såg jag den lilla flickan som skulle gå över för hon syntes ju inte alls när hon var bakom bilen! Inspektören blev rätt irriterad över detta också och vevade ner rutan som om han tänkte skrika något åt dem - men ångrade sig! Väl framme - körkortet fixat! Weehooo... Heja Jojo!!!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor