Världens blodsockerfall!

Igår kväll fick jag världens bs-fall utan att ens veta om det! Läskigt!
 
Jag hade varit i stan med en kompis och David hade hämtat oss - signal nummer 1 borde varit att jag var lite halvt irriterad i tonen men ingen av oss tänkte på det!
 
När vi kom hem var det dags att göra mat så att barnen fick äta för de var rätt kinkiga! David bytade blöjor medan jag startade med maten - signal nummer 2 borde varit när jag sa "jag vet inte vad jag ska göra" och såg helt uppgiven ut fast jag hade tagit fram både fisken och formen som den skulle ligga i, men ingen av oss lade någon vidare vikt vid det för man är ju nästan konstant trött ändå!
 
David fick avsluta maten efter att jag sagt "nu orkar jag inte mer" och lagt mig på vår FatBoy i vardagsrummet! Signal nummer 3 borde antagligen ha varit min hållning och mitt oengagemang!
 
Jag deckade i vardagsrummet och David trodde att jag helt enkelt hade somnat - kan jag ju ha gjort först också! David och barnen åt tillsammans och sen tog han ut dem i uterummet för att de inte skulle störa mig! De gick in och gjorde det ändå och då hade jag viftat efter dem och då förstod David att det var något som var fel!
 
Han frågade om jag var låg och då hade jag grymtat ett "Mmm" och sen hade han hämtat en banan som jag först inte ville äta innan han hotade med att ge mig en sockerspruta om jag inte åt den! Sen hade jag fått dricka två glas juice och låg ändå bara på 1,6 i bs! När jag låg på 1,8 men fortfarande inte var riktigt mig själv så hade David ringt efter ambulans!
 
Jag hade sagt en massa konstiga och otrevliga saker och brölat som en ko! Ena barnet trodde att jag lekte och den andra blev rädd och ledsen! Som tur var så behöll ju David lugnet och gjorde som han skulle! Helt plötsligt var jag helt tillbaka (då hade det gått 1,5 timma sedan jag gick och la mig i vardagsrummet) när jag såg barnen komma med pennor från extrarummet (som vi brukar ha stängt för att de inte ska pilla på allt) och började tjata om att David hade lämnat dörren öppen! Då ringde han och avbeställde ambulansen med orden "hon är tillbaka nu"! Vilken kväll!!!
 
Dags att ta tag i diabetesen igen! Testa bs minst 4ggr per dag och skicka in HbA1c varannan månad! Komma ihåg att ta sprutorna ordentligt och undvika att ta för mycket insulin - vilket antagligen var det som hände igår!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor