Mycket man inte tänker på..

... med att ha tvillingar!
 
Vi visste ju att det skulle bli mycket och ofta jobbigt/tufft med tvillingar och det har det ju varit emellanåt! Nu är ju barnen lite större och klarar mycket själva, kan ta sig fram själva osv. Men det har ju också blivit så nu att de inte längre är så nöjda med att bara sitta i vagnen - de vill helst gå själva såklart!
 
Vad är det då för problem med att de vill gå själva? Jo man får ju själv ta på sig löparskorna så att man snabbt kan springa ifatt den ena på ena hållet sen snabbt vända och springa ifatt den andra på andra hållet! Pust och stånk... vilken pärs!!!
 
Jag gick och mötte David efter jobbet en dag i förra veckan så att vi kunde sticka och storhandla! Han blev lite sen och barnen var otåliga efter att ha suttit i vagnen hela vägen hemifrån! Så jag släppte ner dem lite... skulle jag ju absolut inte ha gjort! Jag fick mota in dem i ett hörn så fick jag försöka så gott jag kunde att hålla dem där!
 
I fredags var vi på Emporia och då tyckte David att de kunde ju promenera själva - jo visst, åt varsitt håll och in i varsin butik! Jag skulle ju leta kjol så vid flera tillfällen var han ensam med dem utanför butiken - svettigt!
 
Mamma var med dem på en lekplats och när de inte ville gunga så släppte hon ner dem på marken - hon förklarade sen att det inte alls gick att göra det om man var ensam med dem!
 
Barnens farmor gick med barnen i Pildammsparken! Stella ville inte sova så hon fick gå bredvid (ensam) och det gick bra! Sen vaknade Klara och fick komma ner på marken hon med - vägrade först att gå men tog sen fart... åt motsatt håll!
 
Hur ska detta sluta? Ska vi aldrig kunna gå ut med dem om vi är själva? Hur länge kommer vi att få ha dem i vagn? Mamma föreslog att sätta tampar på vagnen som de kan hålla i - får nog testa det iaf!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor