1-årskontroll på BVC

Igår hade jag semester då det var 1-årskontroll på BVC med vaccination för barnen!

Barnen har ju varit så duktiga hela tiden med vikten! I början kämpade de sig snabbt upp så att de låg inom godkänt intervall för vikten - de hade ju låg födelsevikt båda två! Sen har de följt sina kurvor jättefint - Klara precis på normalkurvan och Stella en standardenhet under normalkurvan!

Den senaste tiden har Stella börjat bli kinkig med maten och ofta matvägrat! Vi har fått truga henne och ge henne sånt som vi vet att hon äter men det har ändå varit jobbigt! Igår fick vi resultatet - hon har gått ner i vikt! Bara 40g - men ändå! Suck! Klara hade gått upp men inte ens 100g - så egentligen har nog Stella fått i sig nästan lika mycket som sin syster men det kändes inte bra!

Ja jag vet att det är en typisk sån period nu när de rör sig mer och gör av med mer energi men det kändes verkligen som ett bakslag eftersom maten alltid varit viktig för oss att de ska äta så att de följer sin vikt - mycket eftersom de var små när de föddes!

Vi fick en ny tid om två månader och då ska barnen även vaccineras mot Mässling/Påssjuka/Röda hund så att de hinner få det vaccinet innan de börjar dagis - om vi nu får någon plats!

När vi ansökte om dagisplats i slutet av sommaren förra året så kunde vi ringa vår stadsdelsförvalting och prata med dem om ansökan och de olika förskolorna! Nu har stadsdelarna "suddats ut" och allt är samlat på en plats - det är bara det att man kan inte ringa dit! Eller ja man kan ju ringa dit men det är ingen som svarar!

Jag skulle ringa och prata med dem i november förra året! Ringde deras reception/växel - inget svar! Ringde Malmö stads växel som kopplade mig till samma ställe - fortfarande inget svar! Ringde Malmö stads växel igen som kopplade mig till handläggarna - inget svar! Ringde Malmö stads växel igen som då gav mig en mailadress istället, så jag mailade dem då direkt - nu är det januari och det har gått 2 måndaer utan svar! Var F*N ska man vända sig då ifall ingen svarar??? Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor