Snacka om blodsockerfall!

Det bara kom i förrgår efter att jag lagt mig!

Det är tur att jag har en sån super-sambo som vet direkt vad han ska göra! Jag hade som sagt gått och lagt mig och kanske till och med slumrat till lite (det är lite dimmigt) och så bara känner jag hur det börjar rycka i kroppen! Jag ska faktiskt fråga min läkare nästa gång ifall det är en vanlig reaktion på väldigt lågt bs - att man liksom får muskelryckningar som man inte riktigt kan kontrollera och att man inte kan fokusera riktigt med blicken!

Jag frågade David igår om han ser att det rycker eller om det bara är en känsla från min sida - men han sa att det syns utåt och och att han ser att jag inte kan fokusera med blicken! Han brukar ju kunna se när jag har lågt bs annars också - något med ögonen brukar han säga!

Iaf så var det rätt illa! Vi har ju en lampa i hallen som är tänd på nätterna så att vi snabbt ska kunna gå in till töserna om det behövs och det blir ju ett litet sken in i sovrummet och just då med mitt låga bs så såg det ut som att det var fullt med mörk rök i rummet och ljuset lös på!

Jag fick kalla på David som sprang och hämtade ett glas mjölk, en banan och en clementin! Usch det var riktigt läskigt och lite krisigt kändes det som! Det var säkert för kombon av halvt sovandes och väldigt lågt bs! Men det kom upp igen - jag mätte det aldrig för det var jag inte tillräckligt vaken för!

Det är så konstigt... för jag kan inte minnas att jag hade såna attacker eller obehagliga upplevelser av lågt bs när jag bodde själv! De har kommit på senare år! I slutet av sommaren hade jag ju haft diabetes i 10 år!

Vi har iaf en Glucagon-penna i kylen ifall det skulle bli riktig kris, fast jag har faktiskt aldrig haft en sådan hemma tidigare! Det var först när jag blev gravid som jag fick hem en! Som tips från en annan bloggare så ska jag låta David testa den när datumet gått ut så att han vet exakt hur han ska göra ifall situationen dyker upp! Det var en bra idé från Noragyll!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor