Trött så in i Norden!

Jag har kastat ut en fråga på ett forum för diabetiker ifall de tror att man är allmänt tröttare eftersom man har diabetes!?

Jag kan uppleva det ibland - oftare nu efter att vi fått barn och jag har börjat arbeta igen! Jag går till jobbet och arbetar en hel dag och det är fullt upp och sen kommer jag hem och då är det fullt upp med barnen och laga mat osv. När barnen gått och lagt sig är jag, om det ens är möjligt, ännu mer slut och vill bara gå och sova! Då är klockan ca 21.00!

Jag har upplevt den här sortens trötthet en gång tidigare och det var när jag gjorde en hel termin praktik under min utbildning! Jag arbetade då oregelbundna arbetstider (06.45-21.45) och det höll på att knäcka både mig och diabetesen!

Min diabetes, och då även min kropp, mår bra av regelbundna arbetstider som ofta innebär fasta mattider! Kroppen mår bra när diabetesen mår bra såklart! På praktiken kunde jag sluta 21.45 en dag och börja 06.45 nästa dag! Detta tyckte varken diabetesen eller kroppen om! Jag var konstant trött och det kändes inte heller bra att sitta och gäspa hela dagarna på praktikplatsen!

Nu är det lite samma känsla i kroppen! Diabetesen verkar inte må helt bra och då mår inte kroppen helt bra heller! Jag måste få bukt på rutinerna så att jag kan få tillbaka en bra känsla i kroppen och inte bara känna mig helt färdig hela tiden!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor