O när stormen river - ger vi allt...

... Mästarna från Malmö här är vi...
 
Vilken underbar kväll det blev igår - stormen till trots! Guldet är i hamn innan sista omgången och jag hoppas på en sprudlande målfest på söndag när Malmö spelar sista matchen för säsongen! Guldet ska glimma, där det hör himma!!! Detta betyder ju också att töserna föddes ett guldår - såklart! Vi har båda suttit och haft det i tankarna men inte yttrat det högt förrän David nämnde vid förra matchen! Då trodde jag att han jinxat det, men igår vann ju Malmö i alla fall! Hehe...
 
Stormen ljöd rätt så högt här hemma igår! Jag hade planerat att gå från jobbet 10 i fyra eftersom man rekommenderades att lämna tidigt, men fastnade i något och kom inte iväg förrän 10 över fyra när min rumskamrat uppmärksammade mig på att löven numera flög uppåt! Jag snabbade mig genom sjukhusområdet, höll på att få hjärtstopp när jag passerade en byggnad där man riktigt kunde höra hur det skallrade i takpannorna, passerade Ortopeden där en mast gungade som inget annat... det var bara att småspringa till bussen och hoppas på det bästa!
 
Bussresan var rätt läskig då bussen dels kör på flera broar och sedan går via Hyllie som ligger väldigt högt och väldigt exponerat och man kunde känna hur kastvindarna tog tag i bussen och hur luft blåste in genom dörrarna! Jag ville bara hem!
 
Väl hemma fick jag passera diverse träd som fallit från folks trädgårdar innan jag kom fram till vårt hus! Där fick jag springa över vägen och tvärs över hela den stora parkeringsplatsen för att hämta två av våra soptunnor som rymt!
 
Vi har en släkting som passat stugan lite och tydligen har det försvunnit lite saker där med så vi får nog ta en tripp dit lite senare idag! Bland annat har takduken på paviljongen tackat för sig och flugit iväg och sen har nog vårt lilla hemmaluade växthus tappat lite delar! :/
 
Växthuset här hemma har fått sig en törn eller två och jag tvivlar på att det kommer att överleva! Inte nog med att det tog typ 3 dagar att skruva ihop det (trots att manualen visade på 3 timmar), men nu ska vi i så fall på nån höger försöka luska ut hur vi ska laga det! Dessutom måste vi ju bege oss ut i området för att hitta de paneler som saknas! Suck... Men vårt nya tak (som fortfarande inte är helt klart) klarade sig alldeles utmärkt som tur är! ;)
 
 
Men allt känns ju mycket bättre med ett guld i fickan! :P

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor