Syjunta 15; Utan en söm

Efter att ha försökt sy sittdynor till barnen och fått sprätta sömmarna sååå många gånger att jag tappat räkningen så gav jag upp! Mamma ska försöka hjälpa mig så vi får se om dem blir klara till slut!
 
Men när jag då gav upp så fick jag ju en annan helt briljant idé! ;) Vi köpte ju varsitt fårskinn till barnen på IKEA till när dem föddes i vintras och dessa ska vi ju använda nu när det blir kallt igen! Så jag mätte helt enkelt ut var bältet sitter och skar sedan hålen med min "pizza-skärare" (sån man har till patch-work) och vips så hade vi sköna "sittdynor" till barnen utan att jag behövde sy en enda söm! Hahaha... Det blev bra iaf! Fällarna var lite olika långa men de är varma och goa och ombonar runt huvudet så det blir nog jättebra!
 
 
Jag hoppas att mamma kan hjälpa mig att fixa de andra dynorna ändå men det känns bra att vi har något som funkar i vilket fall som!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor