Syjunta 10; Skötbädd & bodysuit

Lyckats få färdigt skötbädden till skötväskan äntligen!
 
Kantbandet blev inte så bra som jag hade velat men jag hade varken ork eller tålamod att ta fram strykbräda och strykjärn för att göra kantbandet ordentligt för att sedan sy på!
 
På utsidan har jag samma rosa tyg med paisley som jag hade på blöjfodralet och kantbandet är också samma grönblommiga tyg som jag hade inuti blöjfodralet! På insidan har jag vaxduk med lite retro-aktigt mönster - lätt att torka av! Jag har två lager fleece som stoppning för att göra det mjukt att ligga på för barnen!
 
 
För att underlätta vikningen har jag sytt "hjälp-sömmar" genom utsidan och fleecen men låtit vaxduken vara "hel" för att undvika att smuts sätter sig på sömmarna! Jag blev väldigt nöjd trots allt! Skötbädden är ca 50*70cm så lika stor som den vi har på skötbordet för jag ville ha en större i skötväskan som faktiskt täcker ordentligt under barnen!
 
Jag har även ändrat min mönster till bodysuiten och det nya mönstret är mycket bättre! På det nya mönstret är baksidan i två delar (vilket jag egentligen inte ville men det blev mycket bättre än att sätta en "utfyllnadslapp" i baken! Nu råkade jag tyvärr sätta tryckknapparna fel men det ska nog gå bra ändå!
 
 
Jag har fått en massa nya tyger så jag ska sy 4 bodysuits i storlek 74 också, kortärmade bodys i både storlek 68 & 74 samt 6-10st långärmade bodys i storlek 80 så att vi ska slippa handla fler! Eftersom jag redan har gjort shorts så ska jag också försöka göra byxor i storlek 80!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor