Imse Vimse Spindel

Jag kan bara säga "blä"!
 
Jag bodde i hus när jag växte upp så jag vet att det finns mycket spindlar i hus men inte att det bara ska vara stora spindlar! Jag har smått (läs; stor) spindelfobi men nu hade jag nog kunnat ta såna spindlar som jag tyckte var stora förr för dem stora vi har nu är helt sjuka!
 
Och det är inte så att det bara är en eller två utan det är en var och varannan dag! Vi har fler jättestora spindlar än vi har små! Sen vi flyttade in har vi kanske tagit 3-4 små men 14-15 stora! Asså det är så äckligt!
 
Jag hade inte hunnit vika vår tvätt så allt låg i IKEA-kassen i extrarummet! Jag skulle leta upp ett par byxor så jag sorterade ungefär halva högen på sängen - en hög till barnen, en till David och en till mig själv! Jag såg att byxorna inte fanns där så jag sprang ut och letade vidare! När jag kommer tillbaka har en sån stor, äcklig spindel klättrat upp på handduken som nu låg överst i kassen och bara stod där och tittade på mig!
 
Sååå räääligt! Det var precis som att jag stört den (för den bodde väl i tvättpåsen nu) och den skulle visa att "det här är mitt berg med kläder, hitta ditt eget"! David fick plocka den och spola ner den i toaletten! Asså fy för sören! Det började med den här spindeln som vi fotade för vi trodde att en såhär stor ser man inte så ofta - tji fick vi - och sen har typ hela dennes släkt dykt upp!
 
Jag är smått livrädd för att gå upp på vinden och ser scener från "Imse Vimse Spindel" i huvudet! "The mother of all" som hänger från taket... URK!!! :P Kan ju tillägga att tvätten fortfarande inte blivit vikt!!!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor