Vecka 32 idag!

Då går vi in i vecka 32 idag! Shit vad tiden går!
 
Är ju heltidssjukskriven nu för att undvika förtida födelse! "Vila, vila, vila" var doktorns rekommendation! Ja jag vet att vid en vanlig graviditet vill man att man ska röra på sig ordentligt för det är bra för barnet - det är säkert bra för tvillingar också men påfrestningen på kroppen gör att risken att föda för tidigt ökar! Det är därför de flesta tvillinggravida sjukskrivs någon gång mellan v20-30! Senaste HbA1c låg ju bra också på 40 vilket är under 5,0 i gamla systemet!
 
Vi var rätt aktiva i helgen med flyttpackning, dop och tvätt och sen i måndags var det ju dags för blodflödesultraljud igen klockan 9 på morgonen - sen straffar det sig! Hela kvällen hade jag sammandragningar som inte slutade förrän vid klockan 21 på kvällen - lagom till att Baksmällan gick på TV! Älskar den filmen! Han som har drömt ihop handlingen är fantastisk! :D Hahaha...
 
Ingen av tvillingarna tycker om att ligga underst så när jag vilar på höger sida klagar den ena med sparkar och knän och vice versa! Igår kväll när vi satt i soffan och tittade på film så började Tv vänster klaga och då satte David handen på magen och pratade med henne - jäklar vilken spark hon la till! En riktig karatespark som gjorde skitont! Jag var säker på att jag skulle få ett blåmärke inifrån... hahaha...
 
 
Dem är ju rätt stora nu, ca 42cm och 1700g enligt tabell - vi får veta exakt vikt i nästa vecka när det är dags för tillväxtultraljud igen! Jag tycker att jag känner knäna rätt ofta - Tv vänster känns fortfarande mer än Tv höger för jag tror att moderkakan ligger mer till höger och stötdämpar! Jaja, oftast är det i alla fall så att börjar en så börjar den andra med! Det är trångt nu så dem väcker varandra! Busungar! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor