Respektlöst!

Det är precis som att folk inte använder det som finns mellan axlarna ibland!

Jag jobbar ju på sjukhuset och detta händer allt som oftast! Folk kör som galningar inne på området utan hänsyn till att det är ett avgränsat område, man kör mot enkelriktat trots att det tydligt står att det bara är sjukhusfordon som får göra det och sen tutar man gärna inne på området!

Igår när jag skulle gå hem så kom där en stor bil som körde jättefort och sedan tvärnitade framför en byggnad och började tuta som en galning! Om man nu ska hämta någon som jobbat så får man väl för bövelen ringa eller sms:a den personen!

Här ligger patienterna i sina rum, många svårt sjuka, och behöver lugn och ro och så kommer där en galning som inte ens kan tänka sig för att "Hhm jag kanske inte ska tuta här inne på området ifall det finns inneliggande patienter som sover"! Det är så respektlöst!

Jag tycker i och för sig att folk använder tutan i onödan i vanliga fall också - var har dem fått sina körkort? I cornflakes paketet eller? Lärde dem sig aldrig på trafikskolan att tutan ska man endast använda i varnande syfte! Suck... Jag har inte ens körkort och vet ändå detta!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor