"Shit... var ska vi bo???"

Nu när vi har börjat smälta att vi ska ha tvillingar - det har ju bara gått två veckor sedan vi fick beskedet - så håller på att försöka lösa ett stort problem som dök upp... boendet!
 
Vi bor i en 2:a på tredje våningen utan hiss och vi har dessutom en sommarstuga! Detta hade funkat med en liten bebis men det kommer inte att funka när det kommer två bebisar samtidigt! När jag är mammaledig och själv hemma blir det väldigt svårt att bära upp båda barnen samt matkassar eller annat man har handlat eller har med sig ut!
 
I helgen var vi och tittade på fyra hus och hittade ett som vi gillar jättemycket! I helgen ska vi nog titta på två till samt ett som är i samma länga som det vi gillar bara för att jämföra lite fakta och "innehåll"!
 
Vi försöker att inte förhasta oss men sanningen är ju den att tvillingarna kommer om fyra månader och vi kan inte heller vänta hur länge som helst och kanske missa ett hus som vi gillar för att vänta på något "bättre" som kanske inte kommer att dyka upp förrän om ett eller flera år! Vad ska man göra?
 
Jag fick ett par ångestattacker igår men sanningen är ju också den att rent ekonomiskt är det inga bekymmer att köpa ett hus nu även om vi helst hade velat hinna spara ännu lite mer! Egentligen orkar jag inte engagera mig i allt som helt plötsligt måste fixas nu och dessutom spyr jag fortfarande vissa dagar trots att jag idag går in i vecka 21! Suck...
 
Livet är inte enkelt... helt enkelt! ;P

Comments

  1. När vi letade boende en gång i tiden så minns jag att min man alltid sa "men tänk om det finns något bättre"?! Och det störde mig enormt mycket att han bara inte kunde följa sina (eller lita på mina) instinkter och ta det man gillade. Man ska inte vänta på det där "lite bättre" om man hittar något som man tycker jättemycket om :)

    ReplyDelete
  2. Nä då kan man ju få vänta i all evighet och sen ångra sig för att man missade något man gillade! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor