Morgonillamående

När jag började spy av graviditeten i v7 så sa jag "jag kommer ALDRIG orka ha det såhär till v12" vilken är den vecka de flesta slutar spy och börjar må bättre!

V12 kom men kräkandet fortsatte och då sa jag "det får INTE hålla på längre än till v16 för det pallar jag inte"! Men v16 kom och alltjämt fortsatte jag att spy under hela Davids semester och jag sa "jag vägrar spy efter v20"! Och peppar, peppar, ta i trä så verkar det ju vara över nu!

Idag går jag in i v22 och har inte spytt sen v20! Jag har dock fortfarande morgonillamående och tar mina Lergigan Comp även om de inte hjälpte medan jag spydde så tänker jag att de kanske bara hjälper ifall man mår illa!

Imorse glömde jag ta min tablett och sitter nu och försöker fokusera på att inte må illa! Jag har en kopp grönt te med citrussmak och en flaska kylskåpskallt vatten! Men det känns inte alls bra faktiskt!

Håller tummarna för att det ska gå över snart!

Comments

  1. Jag kan bara säga usch *2!!!
    Får man börja räkna dagarna mellan kräk igen! :S

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor