"Friskskriven"

Idag har jag "friskat" mig själv och är tillbaka på jobbet heltid! Jag har fasat ut mig själv från sjukskrivningen! Hahaha...

Det är skönt att jag inte har spytt sen v20 och imorgon går jag in i v22! Och det är jätteskönt att vara tillbaka helt på jobbet nu även om jag var sjukt trött imorse! Dels fick vi en massa att grubbla över och försöka lösa efter bankmötet och dels var jag uppe inatt på ett av mina obligatoriska toabesök och hade då så ont i ryggen att jag sen inte kunde somna om på ett par timmar!

Jag tror att det är det som är värst - att inte få sin sömn! Det är så längesen jag sov en hel natt igenom så man borde ju vara van vid det här laget men... saknar min sömn! ;)

Mitt bs har ju också blivit bättre nu när jag inte kräker var och varannan dag så det är ju också jätteskönt! I början av graviditeten fick jag sänka mina doser lite och sen har jag även delat min Lantus så att jag tar halva på kvällen och halva på morgonen. Nu är jag faktiskt tillbaka på mina gamla doser - alltså dem jag hade innan graviditeten men jag vet ju också att jag snart kommer att få höja dem!

Vad gäller tvillingarna så sa barnmorskan igår att de ska kontrollera fostervattnet varannan vecka fram till v26 och sen ska de även kolla tillväxt - så det är väl dessa besök som blir extra för mig utöver mina redan utökade besök pga diabetesen! Men det är ju skönt att de kontrolleras ofta ifall något skulle hända för då kan man upptäcka det tidigt!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor